الگوریتم رنک برین چیست؟ بهینه سازی Rank Brain
هوش مصنوعی گوگل همه چیز را نمیداند اما شما با سرچ هایی که در طول زمان و فصول مختلف و وقایع که اتفاق میافتد انجام میدهید به این هوش مصنوعی گوگل کمک خواهید کرد.الگریتم رنک برین نیز مانند یک بچه که تازه داره همه چیز یاد میگیره عمل میکنه و در ابتدا دارای خطاهایی بود ولی روز به روز به کمک شما سرچ کنندگان که دیتاهایی به ان میدهید بهتر میشود. اتفاقی که در گوگل ترنسلیت نیز داره اتفاق می افتد .
الگوریتم رکن برین چیست؟
این الگوریتم سعی دارد به جای انکه کلمه سرچ شده را با عنوان صفحه تطابق دهد سعی میکند از نظر مفهومی کدام یک شرایط بهتری دارد . نه اینکه کدام یک کلمه کلیدی بیشتری در جمله به کار میبرند تا بتواند به سرچ کنندگان جواب مفهومی تری بدهد. اگریتم Rank Brain در واقع یک الگریتم کمکی به مرغ مگس خوار به حساب میاد و سعی میکند با پردازش اطلاعات جمع اوری شده از کاربر و وبسایت ها یک ویترینی از رده بندی سایت های مختلف رو به کاربران نشان دهد .
Rank Brain چگونه مفهوم کلیدی را به کاربر نشان میدهد؟
1-وقتی شما یک کلمه رو سرچ میکنید به صورت واضح مشخص گوگل چه کاری انجام میدهد ویترینی از 10 سایت برتر بر اساس موضوع سرچ شده به کاربر نشان میدهد. مثلا دانلود سریال گیم اف ترنز اگر این سریال در حال پخش باشه گوگل ملاکش بر اساس سایتی خواهد بود که تمامی قسمتها رو هفته به هفته میزاره چرا چون یک محتوای سریالی است و جز محتوای تازه به حساب میاید که وارد مبحث الگریتم تازگی محتوا خواهد شد . حالا این ویترین نمایش جستجو میتواند به این شکل باشد.
- دانلود قسمت اخر گیم اف ترونز
- دانلود همه قسمتهای گیم اف ترونز با زیر نویس ( عنوان جذاب )
- دانلود گیم اف ترنز با دوبله فارسی و…..
2-حالت بعدی که این الگوریتم برسی خواهد کرد رفتار کاربر بعد از دیدن نتایج جستجو و عکس العمل آنان بعد از ورود به سایت.در این جا گوگل بعد از یادگیری هایی که از قبل داشته (هوش مصنوعی) کار خودشو در مرحله اول انجام داده ده نتیجه جذاب به شما نشان داده و حالا بقیه کار به شما میسپارد البته خداحافظی هم نمیکنه بزارتون به امان خدا . این جا چندتا اتفاق پیش میاد کاربر یا تو سایت شما میرود و با اینکه جواب دیده از سایت شما خارج میشود چون ممکنه سایت شما از نظر رابط کاربری خوب نبوده و یا نه سایت شما خوب بوده ولی به جواب نرسیده که احتمالا یا محتوای در این رابطه نبوده یا هوش مصنوعی درست عمل نکرده .
در نهایت گوگل با مقاسه جایگاه سایت های مختلف در رده بندی و عکس العمل کاربران در هنگام ورود به سایت ، کلیک بر روی برگه های دیگر و زمان ماندن کاربر به این نتیجه خواهد رسید که ایا توانسته یک موتور پاسخگوی مناسب باشد یا خیر درنهایت با یادگیر و تغییر جایگاه نتایج جستجو به یک تصمیم درست خواهد رسید.
بهینه سازی Rank Brain – این الگوریتم چه فاکتورهایی رو بیشتر مورد برسی قرار خواهد داد؟
1-همان تور که گفته شده رنکن برین ملاک را کاربر میداند رنک برین با در نظر گرفتن جنس سئو و بهینه سازی صفحات به سایت ها نگاه میکنه
جنس سئو را ملاک بر این موارد خواهد گذاشت :-کد نویسی استانداد صبا از این طراحی سایت شما از چه تکنولوژی قدیمی یا جدید باشد -سرعت لود مناسب چیزی که در گوگل پیج اسپید نیز اطلاعاتی کاملی میتوانید از ان دریافت کنید مثلا بهینه سازی کدهای جاوا اسکریپت و css ، کش وب سایت یا استفاده از cdn، سرعت لود صفحه زیر 3 ثاینه و دیدن اولین لینک در صفحه
از جنس بهینه سازی : -میتوان به بهینه سازی عکسها ، عنوان مناسب ، استفاده محتوای ویدیو و صوتی و.. اشاره کرد.
2-مفهوم کلیدی به جای کلمه کلیدی برسی میکنه
امروزه اگر شما یک محتوای را مینویسید و عنوان را h1 و در توضیح از تگ h2 تا h6 استفاده میکنید و کلمات کلیدی در متن در اول یا وسط استفاده میکنید دیگر جواب گو نمیباشد امروزه شما باید محتوای هوشمند تولید کنید و تمام موارد یک موضوع را در بر بگیرید و کاربر با خواندن مقالات شما کاملا به جواب سوالات خود برسد و تحط تاثیر قرار گیردی و در ان موضوع با شما مشارکت کند اگوریتم رکن بریمن این موضوع به راحتی با استفاده از مشارکت کاربران در ان صفحه درک میکنید مشارکت کاربران میتوانید با کامنت گذاری ، اشتراک محتوا در شبکه های اجتماعی ، این بک لینک طبیعی به ان صفحه این موضوع را درک میکند.
رنک برین برای چه اطلاعاتی برای ویترین خود جمع اوری میکند:
گوگل برای ویترین فروشگاه خود امکانات متفاوتی را در نظر گرفته مثلا برای یک نوشته گذاشتن عنوان با تعداد حدود 70 کارکتر –ادرس وب سایت صفحه –قرار دادن اسنیپر ( ستاره دار کردن-درج تاریخ-عکسی و لوگو) برای جلب توجه کاربران – و توضیحات کلی راجب ان موضوع شما رو در ویترین خود جای میدهد.
لینک سازی داخلی : درست که شما یک محتوای عمیق و خوب مینویسید ولی اگر میخواهید صفحه مورد نظر شما جایگاه بهتری داشته باشه میتوانید با رعایت نمودارد بخش انکر تکس ، در جایگاه بهتری قرار گیرید. لینک سازی یکی از رکن های مهم سئو سایت از نظر تکنیکال میباشد برای اینکه این الگوریتم را تحت تاثیر قرار دهید بهتر از انکر تکس طولانی و رعات موقعیت ان در یک متن ،استفاده از محتوای سنگ بنا ، استفاده درست از تک کاننشیال لینک و … این الگوریتم را مجاب به بالا امدن صفحه خود کنید.
برسی فعالیت کاربران در ان صفحه خاص: طراحان سایت امکاناتی مانند کامنت گزاشتن اشتراک محتوادر شبکه های اجتماعی میزان لایک کردن و یا دیس لایک کردن در صفحات و در شبکه های اجتماعی را کاملا در یک دوره زمان برسی میکند. بهتر برای درج کامنت گوگل را دور نزنید زیرا گوگل با کمک هوش مصنوعی خود و از روی ip ها و فعالیت ایمیل شما میتواند به راحتی بفهمد ایا شما یک کاربر واقعی هستید یا خیر
رعایت نکات نگارشی و محتوایی : نوشتن محتوا از جنس بهینه سازی یعنی اشتباهات املای و دستور زبانی خود را تا حد ممکن به صفر برسانید تا حد امکان ساده بنویسید و در اصطلاحات خاص میتوانید توضیح کوتاه در پراتز بنویسید و از تکنولوژی جاوااسکریپت (تولتیپ) برای نشان دادن توضیح استفاده کنید .در این مورد با الگوریتم تازگی محتوا یکسان میباشد . از لحاظ محتوا همان طوری که در مفهوم کلیدی به ان اشاره شد باید عمل کرد.
نشان گذاری های اسکیما: نشان گذاری مانند سوالات متداول ، ستاره دار کردن یک محتوا ، استفاده از تاریخ یک نوشته ، رویدادها : که شما با استفاده یک کد ساده html و گذاشتن ان در محتوا محتوای خود را به شکل خاص در اورید .
دیدگاهتان را بنویسید