سئو چیست؟ seo چیست‌؟چگونگی افزایش رتبه در گوگل؟

سئو چیست؟ seo چیست‌؟

سئو یعنی بهینه سازی برای موتورهای جستجو در واقع موتورهای جستجو قوانینی برای خودشون دارن که اگر شما در طراحی سایت و سئو سایت خودتون ان قوانین را رعایت کنید باعث میشود که در نتایج جستجو سایت شما در رتبه بندی بالایی قرار گیرید.

بنا بر این شما همیشه باید قوانین سئو بدانید و اطلاعلات خودتون را اپدیت کنید.مثلا موتور جستجو گوگل یک قوانینی را طی 6 ماه میذارد ولی ممکن است بعد از 6 ماه قوانین تغییراتی داشته باشند ولی قوانین کلی سئو همیشه یک جور میباشد.

جالب بدونید تو ایران کلمه seo نوشته میشود ولی در کشورهای دیگر به شکل کاملش نوشته میشود search engine optimization

تاکنون بیش از 140 میلیون وب سایت در موتورهای جستجو ثبت شده که معروف ترین ان گوگل است. این وب سایت ها توسط افراد مختلفی طراحی و پیداه سازی شده بیش از 92% افراد اطلاعاتی را که به دنبالش میگردن در موتورهای جستجو سرچ میکنند.

اگر شما اطلاعات خود را در سایت میگذارید و می خواهید میلیاردها نفر ان را رسد کنند سئو بسیار حیاتی است. و نشان دادن اطلاعات به دیگران وظیفه موتورهای جستجو است.

انواع موتورهای جستجو : google, yahoo , ask, msn, bing, about و هر کدوم قوانین مخصوص خودشون را دارن

میزان محبوبیت موتورهای جستجو:

Google 84%

Yahoo 7%

Bing 6%

Duck duckgo 2%

بقیه زیر 1% پس معیار ما گوگل میباشد.

 

موتورهای جستجو چگونه کار میکنند؟

         crawler: یا خزنده های گوگل کا اطلاهات در سایت را میخوانند

  • Indexing : هنگامی که اطلاعات از خزنده در دیتابیس گوگل قرار میگیرد محتوای سایت ایندکس می شده.
  • Processing : وقتی کاربری سرچ میکند موتورهای جستجو کلید واژه برسی میکنند و پرداز انجام میدهد بر اساس الگاریتمهای مختلفی که داره به ان صفحه از سایت امتیاز خواهد داد.
  • Sorting  : رده بندی و مرتب سازی در این مرحله  انجام می‌شود
  • Serp درا این مرحله شکل ظاهری که موتور جستجو به ما نشان میدهد میباشد.

زبان های برنویسی هیچ ربطی به سئو سایت ندارد چون خروجی کار به شکل html  نشان داده خواهد شد کدهای css  کاملا بی ربط است.

تلاش برای افزایش رتبه در گوگل 

بعد از سرچ  کلمات بیشتر افراد 3 نتیجه اول را نگاه می‌کنند  و بعد به سراغ 7 نتیجه باقی مانده  میروند و در مواردی کمی به صفحه دوم میروند تا جواب خودشون را پیدا کنند. پس همین قضیه باعث میشود مدیران سایت و سئو کاران تمامی تلاش خودشون رو بکنند تا در کلمات کلیدی جز نتایج اولیه باشند. در این صورت است که خدمات سایت شما به دیگران نشان داده خواهد و این امر میتواند باعث کسب درامد نیز شود.امروزه فرهنگ سرچ در دنیا بالا رفته و اگر سرچ کننده جواب خودشو در صفحه یک نتونست پیدا کنه جمله که تایپ کرده تغییر میده و مشابه ان را تایپ میکنه تا به جواب حتی در صفحات بعدی برسه .

هر صفحه از وب سایت داری یک ارزش و یا رتبه از دید موتور جستجو است . هر سایتی دارای قسمتهای مختلفی است مثلا بلاگ خبر که میتواند روزانه و یا هفتگی خبری داخلش گذاشته بشود.توجه کنید اگر شما هزاران خبر نیز در سایت داشته باشید ارزش این صفحات یکسانی ندارند ممکنه گوگل بعضی از صفحات سایت شما را بی ارزش بدونه و صفحات دیگه رو با ارزش تر بدونه. اما یک قانون وجود دارد که میگه مهترین صفحه یک وب سایت صفحه 1 ان میباشد و صفحه یک قطره ای از یک دریا است . یعنی صفحه یک تنها فقط یک صفحه از صفحات شماست.

مثلث طلایی چیست:

گوگل همیشه بهترین نتیجه را در رده های بالا قرار میدهد و سرچ کنندگان عادت کرده اند که روی سه نتیجه اول کلیک کنند یه جورایی چشمشون فقط سه نتیجه اول خیلی خوب میبینی به طور متوسط 63% این اتفاق میوفته پس اگر ما بتوانیم وب سایت را بر اساس کلمات کلیدی سرچ شده سئو و بهینه سازی کنیم شانس بالای برای مخاطبان بیشتر خواهید داشت.

دلایل سئو سایت چیست؟

در بین این همه سایتی که در بستر اینترنت وجود دارد احتمال اینکه کسی مستقیما ادرس سایت مارو در روزهای اول راه اندازی در مرور گر وارد کنه خیلی کمه مگر اینکه شما یک سایت معروف هستید و طی سالها خودتون رو به چنین محبوبتی رسانده اید.و 100% قوانین سئو نیز در سایت رعایت کردید.

پس در روزهای اول راه اندازی سایت نکات مهم سئو را در نظر بگیرید.دقت کنید سئو مثل درست کردن یک برج میماند و شما برای درست کردن برج باید پایه های محکم و عمیقی داشته باشید. پس با در نظر گرفتن قوانین در روزهای اول و همچنین روزهای بعد آن باعث میشویم که بازدید کننده اسم سایت ما رو در ذهن خودش نگه داره و به سمت ما بیاد.

 

عوامل موثر در سئو بهینه سازی سایت و بالا امدن در نتایج جستجو گوگل چیست؟

  • Keyword
  • Link

 

  Keywords  چیست؟ 

کاربران با واژگانی که سرچ میکنند به سمت ما می‌ایند پس کیوردها نقش بسار مهمی بازی میکنه یک صفحه از سایت شامل کلمات مختلفی است دقت در نوشتن کلمات انتخاب عنوان مناسب برای موضوع بسیار مهم است . مثلا اگر محصولی را در سایت می‌فروشید باید فقط راجب همان محصول عنوان مناسب و توضیحات مناسب را به کار برید.

پس اولین قدم انتحوابی کلمه کلیدی مناسب و بهینه است شما با باید وقت و دقت زیادی را صرف کنید.استفاده از ابزار مختلفی که در اینترنت وجود دارد که کاربران بیشتر چه جمله را سرچ میکنند

سه خصوصت اصلی کیورد ها :

1- باید حتما مرتبط باشد با موضوع سایت شما

2- تعداد جستجو کلمه بالا باشد .

3- قابل رقابت با دیگرران باشد یعنی از همان اول کلمات سخت و پر رقابت را انخواب نکنیم .

 

انتخواب محتوای مناسب برای سایت:

یک جمله معروفی وجود دارد که میگه محتوای خوب پادشاه است نوشتن یک محتوای خوب بستگی به سواد و اطلاعات شما در ان زمینه است

استراتژی مناسب برای محتوا ؟

به ازای تمامی کلمات کلیدی یک صفحه جدا داشته باشید.

برای خوانندگان بنویسید نه برای موتورهای جستجو

تمامی جنبه های فرعی موضوع سایت را بنویسید . به گونه ای وقتی کاربر وارد سایت میشود تمام سوالات خودشو به دست بیاورد.

استفاده از تصاویر و ویدیو و بهینه کردن ان

لینک سازی کردن در تمامی قسمتهای سایت نه فقط به صفحه 1 سایت

بیش از حد از کلمات کلیدی استفاده نکنید.زیرا باعث سردرد خواننده خواهد شد .

استفاده از عنوان مناسب و جذاب : عنوان جذاب خواننده سایت زمانی تصمیم میگره که روی لینکی کلیک کنه که عنوان جذاب براش داشته باشه

 

لینکها  link :

شامل دو قسمت هستند لینکهای داخلی و لینکهای خارجی.

به لینکی که از سایت های دیگر به ما وصل هستند را بک لینک میگویند.

و به لینک هایی که از صفحات دیگر سایت به خودمان میدهیم را لینک داخلی گویند.

یکی از ابزارهای اعتماد سازی گوگل نیز توسط لینکهایی که به سایت شما سرا زیر میشود صورت میگیرد. برای گوگل این مورد خیلی مهم این لینکها از چه سایتهایی و از ان مهمتر با چه موضوعی به صفحات سایت شما لینک میشوند. هر چه این لینکها مرتبط تر و ارزشمندتر باشد ارزش ان صفحه از سایت شما بالاتر خواهد رفت .

Off page seo

لینک سازی یعنی لینک شما به صورت طبیعی در سایتهای دیگران وجود داشته باشد که باعث اعتماد بقیه خواهدشد. از انجایی که در ایران هرگز این اتفاق نخواهد افتاد شما با صرف هزینه این کار انجام میدهید.  از طرفی گوگل گفته به هیجچ وجه لینک بیلدینگ را انجام ندهید

لینگ بیلدینگ در سئو مانند لبه تیغ است اگر شما به درستی لینک بیلدینگ نکنید سایت به سرعت جریمه میشود و به راحتی از جریمه در نخواهید امد استفاده از لینک دارای نکات مختلفی است مانند

1-استفاده از لینک متنی

2-استفاده از لینک متنی مرتبط

3-استفاده از سایتهایی که اسپم نباشد و رتبه خودی در گوگل داشته باشند

4-تعداد لینکها باید با مرور زمان افزایش یابد

 

On page seo

با رعایت موارد داخلی که بسار زیاد هم هستند شما میتوانید سایت را بهینه و سئو کنید . که به صورت کلی شامل موارد زیر هستند

بهینه سازی محتوای تولید شده

محتوای یک نوشته با تگ h1 شروع میشود و فقط یک بار h1 نوشته می‌شود.

یک محتوا میتوانید چند تگ h2 و h3 دارد هر چه این h  بالاتر رود عنوان ان کم ارزش تر میشود .) ولی همیشه عنوان محتوا با تگ <p> یا پاراگراف نوشته میشود. همیشه سعی میشود کلمه کلیدی را در عنوان صفحه اورد.

بهینه سازی تصاویر و ویدیو  

( تصاویر در موتور جستجو ایندکس میشود و بسیاری سایت شما رو از طریق عکس پیدا میکنند شما با گزاشتن عکسی با حجم مناسب و مرتبط با با موضوع و استفاده از تگ الت به بهینه سازی عکس خواهید رسید)

افزایش سرعت لود وب سایت :

سرعت لود بسته به نوع سرویس هاستنیگ و کد نویسی قالب شما دارد سرعت بارگزاری صفحات باید به صورت میانگین زیر 5 ثانیه باشد البته هر چه این عدد کمتر باشد بهتر است.

شما به وسیله cache پهنای باند کمتری را مصرف میکنید و هر بار کدها لود نمیشوند.

استفاده از cdn  که سایت شما در چند نقطه میزبانی میشود.

وتکنلولوژی minify  برای کوچک کردن کدها

بهینه کردن کدهای  قالب سایت

( این کدها توسط برنامه نویس انجام میشود ولی یک قانون کلی داره همیشه عنوان سایت یا title  با تگ h1  است . تگ ها از h1…h6 هستند .

استفاده از دامنه مناسب : حتما نیاز نیست دامنه شما اسم برند شما داخلش باشه ویا کوتاه باشه ویا حتما .com  باشه ولی اگر باشه بهتر است ولی تاثیر که فک میکنید در سئو دارد رو نخواهد داشت

 

در نهایت ابزار انالیز سایت  برای تحلیل رقبا:

این سایتها مانند moz ، majestic ، kwfinder  ، backlinko، google keyword planner، alexca

ابزار های که برای انالیز سایت هستند. بهتر است برای انالیز درست سایت از اکانت پولی  را خریداری کنید.برای انالیز رقبا شما این سایت اطلاعاتی مانند نمودارد بازدی ، عمر سایت ، امتیاز هر صفحه ، اسم اسکور سای، میزان قوی بودن بک لینک ، تعداد بک لینک ، سرعت لود ، میزان چگالی کلمات کلیدی ، مهمترین انکر تکس ها ، مهمترین صفحات سایت شما … و بسار دیگر را برسی میکند برای استفاده از این ابزار شما باید در کاملی از سئو و بهینه سازی داشته باشید و مفاهیم و اصطلاحات سئو را بدانید .