الگوریتم کبوتر گوگل-سئو محلی با چشم کبوتر
قبلا وقتی میخواستیم به جایی برویم این چالش داشتیم که ایا آدرسو پیدا میکنیم و در بسیاری موارد در پیدا کردن ادرس به مشکل می خوردیم از دیگران سوال میپرسیدیم تا به نقطه مورد نظر پیدا کنیم یا اگر مکانی که میخواستیم برویم یک مکان خدماتی بود و ما نمیدانستیم ان مرکز خوب است با بد مثلا دنبال تعمیرگاه ماشین بودیم و صرفا به خاطر اینکه کسی به ما ان جا رو معرفی کرده بود میرفتیم .امروزه اپلیکیشن های متفاوتی به وجود امده اند مانند ویز که مسیر را به خوب عالی به نشان میدهد . و یا همین گوگل که شما میتوانید به راحتی با استفاده از نقشه ان و روشن کردن اینترنت خود مسیر و مسافت مورد نظر خودتون را بفهمید الگوریتم گوگل کبوتر کار را برای ما راحتر کرده این الگوریتم به منظور پیدا کردن بهترین نتیجه جستجو از نظر مکان نزدیک به شما به وجود امده فرقی نمیکند شما دنبال چه چیزی میگردید رستوران ، تعمیرگاه ، شرکت طراحی سایت ، بانک ، پارک ، شهر بازی هر موقعه که شما گوشی یا موبایل خود را در بیاورید گوگل بهترین و نزدیک ترین مکان را به شما معرفی خواهد کرد.
وظیفه الگوریتم کبوتر برسی کلمات کلیدی جستجو شده و ارتیاط آن به نزدیک ترین نقطه به کاربر است .
الگوریتم کبوتر گوگل چگونه کار میکند؟
1-وقتی کاربر کلمه کلیدی + محله سرچ میکند
گوگل بر اساس آن مکان سرچ شده نتایجی را به کاربر پیشنهاد میده.مثال ( طراحی سایت در چهارباغ بالا) بزارید این جمله تحلیل کنیم طراحی سایت که واژه مشخصی است ولی چهارباغ بالا یعنی چهار باغ اصفهان چرا اصفهان ؟ چون من دارم با ip اصفهان این جمله سرچ میکنم کلمه( در )هم یک کلمه اضافه است که نوشتن و یا ننوشتن آن ( با توجه به الگوریتم مرغ مگس خوار و رنک برین ) تغییرات در نتایج به وجود می اورد یا نمی اورد با اینکه یک کلمه اضافه است.
2-وقتی کاربر تنها کلمه کلیدی خالی را سرچ میکند. در این حالت گوگل نزدیک ترین موقعیت مکانی به کاربر را پیشنهاد میدهد.مثالا بانک : خوب گوگل نزدیک ترین بانک به شما معرفی میکند و مهم نیست براش شما چه بانکی سرچ کردی .
همان جور که از اسم ان پیداست این کبوتر همه چیز را از اسمان ولی با چم عقاب کار میکند . این الگوریتم مانند تمامی الگوریتم های دیگر گوگل روز به روز بهتر شده و نتایج دقیق تری را به کاربران خود نشان میدهد. توجه به ریزترین جزئیات از لحاظ موقعیتی و خدماتی در هنگام پرواز کردن کبوتر میباشد. البته این دقت بسیار زیاد در گوشی های موبایل خیلی بهتر به دست میاید ان هم به خاطر gps گوشی شما میباشد . پس گوگل با استفاده از تکنولژی gps و گوگل مپ خود خیلی بهتر به کاربران خود کمک میکند.
با بروز شدن این الگوریتم شاهد نتایجی دقیق تر ، بهتر ، و سرعت بالا در نشان دادن نتایج میباشیم . این الگوریتم به سه حالت موقعیت مکانی ، موقعیت جغرافیای ( برای ابعاد بزرگتر ) و باکس جذاب در نتایج جستجو ظاهر میشود و باعث رضایت هر چه بهتر کاربران شده.
این الگوریتم چگونه به کسب کار شما کمک میکند؟
با استفاده از local seo یا سئو محلی : از نظر ما این روی خوش سئو است که نیازی نیست در آن سختی بکشید و دها مورد سئو را رعایت کنید تا در یک کلمه کلیدی بالا بیایید سئو محلی به کسب کار شما این امکان را میدهد حتی بدون داشتن وبسایت کسب کار خودتون را به تمامی افراد محله خودتون معرفی کنید تنها با ثبت نقشه گوگل و معرفی شماره تلفن و معرفی بیزینس خود بقیش به عهده گوگل میباشد.
حالا اگرم وب سایت دارید بهتر حتما لوکال سئو سایت خودتون را راه بدازید مثلا در یک کلمه کلیدی سخت مثلا خرید بلیط قطار وقتی شما کسب خودتون رو با این نام به گوگل معرفی کنید کسانی که با ip شهرتان هستند گوگل سعی میکنه شما رو به کاربر پیشنهاد بده اما نه ادرس وب سایت شما بلکه موقعیت مکانی شما حالا اگر سئو سایت شما خیلی خوب بود گوگل سایت شما هم در نتایج جستجو نشون میده حتی کسانی که در دورتر از محله شما باشند.
دقت داشته باشید اگر کسی در تهران در یک کلمه کلیدی بالا باشه دلیل نداره در اصفهان هم همان جایگاه داشته باشه اگر رقیبان شما لوکال سئو را انجام نداده باشند. دلیلشم همین الگوریتم کبوتر گوگل میباشد این الگوریتم سعی میکند بر اساس ساعات کاری ، فاصله کاربر ، دسرسی راحت ، و اطلاعات درج شده نتایج را تجزیه تحلیل کند.
مهم ترین فاکتورهای الگوریتم کبوتر
1-ثبت صحیح سایت نقشه گوگل از طریق وب سایت و یا موبایل خود ( با استفاده از موبایل که به راحتی به گوگل مپ رفته و موقعیت بیزینس و اطلاعات اولیه خود را ثبت کنید . با استفاده وب سایت نیز به بخش ثبت نقشه در نسخه وب رفته و مکان خود را در ثبت کنید ) . نیاز نیست که حتما در موبایل و هم با استفاده از وبسایت اینکار انجام دهید.
2-همان طوری که کامنت گذاری در سایت باعث تازگی محتوا شما میشود ( اگریتم تازگی محتوا) پرسش ها و پاسخهای مردم در گوگل مپ و در اسایتهای مرجع به کاربران کمک میکند که ایا مکان که انتخواب کرده اند جای خوبی هست یا خیر . گوگل با این امکان پرسش و پاسخ ،هر چه بیشتر خود را یک موتور پاسخگو میداند و از طرفی موتوری برای جلب رضایت کاربران معرفی میکند. امکان نظر دادن به یک کسب کار ، پرسش پاسخ و امکان رای دادن ( ستاره دار شدن در گوگل مپ) هر چه بیشتر این الگوریتم را محبوب تر میکند.
3-به وب سایت خود رفته و اطلاعاتی را در گوگل مپ نوشته اید دقیقا همین اطلاعات را به در قسمت هدر و یا فوتر سایت درج کنید . این کار کمک شایعی به لوکال بیزنس شما خواهد حتی بدون لوکال سئو اما چگونه ما میدانیم صفحه درباره ما و تماس با ما بسیار مهم است به عنوان مثال اگر کاربری شرکت برنامه نویسی در اصفهان را تایپ کرد ولی گوگل برای این جمله هیچ گونه موقعیت جغرافیای و یا باکس نتایج جستجو را نیاورد از روی همین صفحات تماس با ما و فوتر سایت شما به نتیجه خواهد رسید که چه وبسایتی را به کاربران نشان دهد. پس نوشتن اطلاعات در این قسمت را دست کم نگیرید حتی برای این صفحات سایت خود طراحی اختصاصی جدا انجام دهید.
4-سایت خود را طبق دستور عمل هایی که وجود دارد در سایتهای دایرکتوری ( مرجع ) ثبت کنید مثلا اگر رستوران دارید در اسنپ فوت رفته و سایت خود را در انجا ثبت کنید . گوگل به این گونه سایت ها نگاهی دقیق میکند مثلا بنویسید رستوران مسلم گوگل سایت های مرجعی مثل فیدیلیو ، اسنپ فوت ، لست سکند با امتیاز ها ی کاربران به شما نشان میدهد
5-زبان های نشانه گذاری یار همشگی ما برا جلب توجه بیشتر کاربران به کسب کار شما خواهد بود و همچنین کمک به چشمان کبوتر برای هر چه بهتر دیده شدن .
6-از درج چند نقطه مکانی برای ثبت کسب کار به منظور لوکال سئو بهتر سایت که منجر به گول زدن چشمان کبوتر شود جدا خود داری کنید . اگر دارای چند مغازه یا شرکت خدماتی هستید در نقاط مختلف شهر به خوبی آن را برای این اگوریتم تفکیک کنید
دیدگاهتان را بنویسید