استراتژی سئو | آموزش تدوین بهترین استراتژی سئو و بهینه سازی
در این پست نحوه عملکر سئو در طول زمان رو میخواهیم برسی بکنیم و چگونه با استفاده از سئو کلاه سفید استراتژی سئو خود را از شروع تا انتهای کار در یک مسیر صحیح قرار دهیم .
خوب میخواهیم نیمه پر لیوان رو نگاهی کنیم و کاری به آن قسمت نداریم که شما ممکنه تو کلمات کلیدی بالا بیاید و فیدبکی شما دریافت کنید یا خیر واقعیت این است که سئو همه چیز نیست ما به مشترایان همیشه می گوییم SEO معجزه نمیکنه بلکه ابزار بازاریابی رو شما رو فراهم میکنه به خصوص در این اثر دیجیتال مارکتینگ . مثلا اگر شما یک محصولی را در سایت میفروشید و برای سایت خود هزینه کرده اید و زنگ خور شما هم زیاد شده اگر قیمت شما با سایر رقبا تفاوت داشته باشد این دیگر تقسیر سئو نیست و مقسر اصلی خود شما هستید که نمیتوانید تامین کننده خوبی باشید.
سئو میتواند کسانی که دنبال یک محصول خوب یا گرفتن اطلاعات مشتریان رو جذب شما کند که این روند توسط موتورهای جستجو اسم برند شرکت شما رو به شکل های مختلف به مشتری نشان دهد. این معرفی میتواند به صورت عکس ، ویدیو ، نوشته باشد. سئو میتواند کلمات کلیدی که بسیاری از افراد در طول روز شب سرچ میکنند را به طرف شما سرازیر کند.
چگونه با تدوین بهترین استراتژی سئو و بهینه سازی کسب کار خود را بهبود ببخشیم
مستیقیما به برنامه کسب کار اینترنتی شما مرتبط میشوند برای این که کسب کار خود در فضای وب شما به دنبال دو اصل هستید 1-چگونه بازار یابی کنیم 2-جنس رو به مشتری بفروشید که مورد اول شما میتوانید به روشهای مختلف مثل تبلیغات بنری ، ایمیل مارکتینگ ، فرستادن پیامک بسنده کنید ولی در واقع بهترین روش سئو کلاه سفید میباشد
تو مورد اول شما بازار یابی رو از طریق SEO انجام میدهید و این باعث برند سازی شما خواهد شد و مشتریان در صورت رضایت کسانی دیگر هم که با موتور جستجو اشنایی ندارند نیز به طرف شما میکشاند در نیتیجه مشتریان وفادار خود رو نیز از این روش به دست می اورید.
پس الان فهمیدیم که سئو به چه درد ما میخوره اگر هنوز هم به این قضیه شک دارید بهتر این سوالات رو از خودتو بپرسید که اگر در فلان کلمه کلیدی در موتور جستجو بالا باشم ایا زنگ خور من بیشتر نمیشه . ایا پیدا کردن مشتری برای من اسان تر نمیشه ، ایا به وسیله یک سایت فروشگاهی راحتر جنسم نمیفروشم که تمامی این موارد به همان دو اصلی که بالا بهش اشاره کردم برمیگرده.
با این توضیحت اگر میخواهید مثل خیلی از افراد جهان به وسیله سئو محصول خود را معرفی کنید با من همراه باشید.
اشتباهات رایج در استراتژی سئو رو بشناسیم
1-اگر شما در کلمات کلیدی مختلف تلاش میکنید که رتبه بگیرید این دلیل نمیشه که موتورهای جستجو هم کار شما رو ببنید و حتما کلمات که شما SEO میکنید رو به مخاتب نشون بدهند در صورتی که گوگل در این ساله ها کار قضاوت رو به خود کاربران سپرده در بسیار از جنبهای SEO و بهینه سازی و هیچ دخل تصوری در این کار نداره اگر کلماتی که کاربران علاقه بهش دارند در یک موضوع خاص را جستجو کنند و شما به اشتباه روی کلمات دیگری تمرکز کنید هیچ گونه فیدبکی را نخواهید گرفت .
2-سئو باعث برند سازی میشود؟ خیر یک شرکت یا شخص باید کارهای زیادی رو انجام بده تا تبدیل به یک برند شود مثلا در شبکه های اجتماعی فعالیت داشته باشه ، تولید محتوای مفید بکنه که دیگران ازش استفاده کنند، در گوشه کنار وب و شبکه های اجتماعی اسمش بپیچه این وسط موتورهای جستجو تنها یک ابزار هستند که باعث رشد سریع تر شما خواهد شد این شما هستید که باید کار رو انجام دهید نه سئو.
3-قبل از این بازار هدف خود را مشخص نکرده اید به سراغ سئو نروید زیرا ممکنه کسب کار مشتری شما نیازی به سئو نداشته باشه و این مبحث در درجه دوم مد نظر باشه مثلا تبلیغات ویدیویی و یا بنری در سایت های بزرگ کوچک مثل سرویس های انلاین فیلم درسته که مبحث سئو داخلش مهمه و تبلیغات بنری در رسانه های اجتماعی خیلی میتونی تاثیر گذار باشه .
4-ایا سئو باعث افزایش بالا رفتن عبارت خاصی میشود؟ در بحث کلاه سفید باید بگوییم خیر زیرا ما تنها در کلماتی را هدف قرار میدهیم که دیگران سرچ میکنند و دوست دارند ببنید و حال اگر شما در عبارتی که سرچ نمیشود رتیه بگیرید دلیل نمیشه که دیگران دنبال موضوع بحث شما باشند شما باید جنسی را بفروشید که مشتری دارد.
اما اگر از نگاه سئو کلاه سیاه بخواهبم بگوییم در چند سال قبل و یا حتی الان به وسیله سرور هایی و با داشتن ip مختلف کلمات هدف خوشون رو در طول روز سرچ میکنند و این گونه میخواهند موتورهای جستجو را به اشتباه بیندازند که این خودش یه بحث جدایی هست که در سئو کلاه سیاه بعدا به آن خواهیم پرداخت ولی توصیه میکنم از این روشهای دور زدن استفاده نکنید.
استراتژی SEO انتخاب کلمات کلیدی
مهم ترین قسمت بحث فنی این موضوع است که چگونه این کار انجام بدیهیم
1-استراتژی شناسایی کلمات کلیدی کم رقابت با ارزش با نرخ تبدیل بالا
یک اشتباهی که بسیار از افراد در این مرحله انجام میدهند بلا فاصله بعد از طراحی سایت به سراغ کلمات کلیدی کوتاه میروند بله این کلمات نرخ تبدیل بالایی دارند و بسیار پول ساز اما خبر ندارند که وارد منطقه مرگ شده اند یعنی به جای انکه به سراغ جملات به اصطلاح دم دراز بشوند به سراغ این کلمات میروند با این که میتوانستند با همین جملات کوتاه تعداد کم ولی با نرخ تبدیل بالای مشتری جذب کنند بزارید یک مثال بزنیم فرض کنید شما تو شهر اصفهان زندیگی میکنید و شما میخواهید تو کلمه خدمات سئو بالا بیایید این جمله در تمام ایران سرچ میشود و در تمام ایران نیروی متخصص این کار وجود دارد باید واقع بین باشید ایا شما در این جمله بالا می ایید ؟؟؟؟؟؟ البته که با تدابیری و برنامه بلند مدت تارگت خودتون رو میزنید ولی اگر شک دارید بهتر نیست روی کلمه سئو در اصفهان کار کنید این جوری رقبای شما تقسیم بر عددی دورقمی خواهند شد و رقبای شما به شکل چشم گیری کاهش خواهند یافت
2-کلمات دم دراز
مثال بالا در نظر بگیرید حالا فرض کنید کمی بازهم جمله رو عامیانه تر و کمی بلند تر بکنیم در ادامه مثال بالا روی کلمه قیمت سئو در اصفهان تمرکز کنیم شانس شما در پیدا کردن مشتری حدود 50% بیشتر میشود و لی از طرفی کاربرانی هم که این جمله سرچ میکنند 50% کمتر هستند ولی این مورد به شما کمک میکنه مشتری هر چند کم را جذب کنید و در اینده برای کلمات کوتاه تر استراتزی خود رو به درستی جلو ببرید.
3-تولید محتوای جذاب و هوشمند
این جمله رو شندید محتوا پادشاه است . بله برای جلب مخاطب خود علاوه بر استراتژی انتخواب کلمات نیاز به یک محتوای کامل جامع دارید که مخاطب با خواندن آن و لینک های که در آن قرار داده اید ترغیب به کلیک روی آن شوند . محتوای چالشی درست کنید و در ان از برندهای مختلف نام ببرید و انها رو با هم دیگر مقایسه کنید. و هر چند این مورد در ایران مرسوم نیست ولی محتوای تولید کنید که دیگران به شما لینک بدهند و شما رو به عنوان منبع خودشودشون بدانند.
4- سرویس های ابزار آنالیز سئو : خیلی مهمه که شما بلد باشید با این ابزار بتونید کار کنید و این ابزار در مقاله انتخاب کلمات کلیدی مناسب و ابزار آنالیز آن توضیح داده شده اگه خواستید میتونید به سری بهش بزنید. اگرم تجربه کار باهاش ندارید باید یا از یک سئو کار کمک بگیرید در صورتی هم که نمیخواهید باید حداقل با یکی دو ابزار پر کاربرد آن آموزش کاملی ببنید.
در سئو نیاز به چه مقدار زمان داریم ؟
این یکی از مواردی است که کارفرماین همشه از شما سئوال میپرسند و شما نمیتوانید عدد درستی را بگویید بلکه شما میتواند به میزان تغییرات و رشد و ابزار هایی که دارید بسنده کنید و اگر هم پروژه شما شخص است پس شما تحت فشار کمتری هستید
برای رشد در سئو نیاز که که شما چنیدین مرحله طی کنید تا نهایتا به هدف نهایی خودتون برسید و از آن به بعد آن نتیجه رو حفظ کنید
1-سایت شما با تمامی استاندارد های لازم طراحی شده
2-حالا همه دنیا میتونند وارد سایت شما بشوند
3- بازدید کننده محتوای خوبی را به چشم ببنید و در مورد شما در وب صحبت کنند و به شما لینک هایی بدهند
4-حالا که مشتریان از شما راضی هستند و نام برند شما در موتور جستجو سرچ میکنند به صورت مستقیم و یا از طریق سرچ کلمات کلیدی به سایت شما خواهند رسید
5-در آخر موتورهای جستجو با کنار گذاشتن این فاکتور ها و رقبای شما در حوضه کاری شما تصمیم میگره که شما در چه جایگاهی قرار بده ایا بالاتر از رقبا قرار خواهید گرفت یا پایین تر از انها
البته این مورد بگم موتور جستجوی گوگل بیش 200 مورد چک میکنه و بعد به شما رتبه میدهد.
زمان پروژه کلمات بستگی که موارد گفته شده بالا داره پس نمیتوان زمان بندی درستی و دقیقی گفت و تنها بر اساس تجربه میتوان بر اساس میزان سختی کلمات کلیدی مقداری را بیان کرد.
دیدگاهتان را بنویسید