روش های حرفه ای دیجیتال مارکتینگ برای جذب کاربر
روش های مختلف یک دیجیتال مارکتر و پیداه سازی آن توسط یک طراح سایت که با کمترین دغدغه اطلاعات تماس را از مشتریان بگیره و انها را به یک مشتری فعال تبدیل کنه بهش میپردازم.
1-ترغیب کردن افراد به کامنت نوشتن
خوب خیلی مهمه که مقاله نویسی شما جوری باشد که کاربر هم خودشو درگیر مقاله کنه باید مقاله به صورت چالشی و یا مقایسه دوبرند بایک دیگر نوشته باشه و در پایان مقاله به کاربر بگوییم لطفا اگر تجربه در این موضوع دارید با ما درمیان بگذارید و جملاتی از این قبیل . در اکثر طراحی سایت ها وقتی کاربر کامنتی را بنویسه نیاز به وارد کردن ایمیل دارد در واقعه شما به طور غیر مستقیم ایمل کاربر را گرفته اید . حالا اگر شما از ماژول میلرلایت استفاده کنید به راحتی این ماژول تشخیص میده این کامنت توسط چه کسی و با چه ip ثبت شده و انها را دسته بندی میکنه و به راحتی میتونین از انها خروجی دریافت کنید.روشهای اجباری مختلفی وجود دارد که بعضی از دیجیتال مارکتر ها افراد به اجبار به کامنت گذاشتن واردار می کنند. مثلا برای خواندن ادامه مقاله شما باید کامنتی را بنویسید تا اجزاره خواندن بقیه محتوا را داشته باشید حال که این روش دارای یک سری اشکالات نیز میباشد اینکه مقاله که درست خوانده نشده پس نمی شود راجبش کامنتی گذاشت پس تو بحث تجربه کاربری نمیتونه نمره خوبی بگیره از طرفی هم محتوا سایت در حال به روز رسانی خواهد شد درنیتجه سئو آن مقاله بالا خواهد رفت.
2-صفحات فرود:
این صفحه فرود کمی متفاوت تر از صفحات ورود دیگر است در این صفحات تا با نوشتن یک محتوا کم و یک فرمی که در ایمیل و نام شما را میپرسد ولی در پایین این فرم یک سری مقاله مرتبط گذاشته شده . وقتی کاربر وارد صفحه می شود در سه ثانیه شما وقت دارید کاربر را جذب کنید اگر تنها یک فرم وجود داشته باشه احتمال بسته صفحه خیلی بالا هست و کانورژن شما بسیار پایین می اید. ولی اگر ببنه یک سری مقاله ای کاربردی جذاب که کاربر شاید دنبالش میگرده این احتمال گرفتن ایمیل رو بیشتر میکنه . توصیه میکنم همیشه ترافیک هدف مند وارد سایت کنید و یک صفحه سبک و شیک طراحی کنید چون ترافیک سایت شما یک ترافیک سرد است و لی اگر ترافیک گرمی دارد آن موقع کمی کار راحتر خواهد بود.
3-یک پیشنهاد ویژه (اخرین تلاش، دوپینگ)
3-1 شما اگر یک محصولی دارید و راجبش یک مگا پست می نویسید همراه با توضیحات و در اخر آن یک خلاصه متلب نیز به آن اضافه می کنید که به صورت پاپ اپ برای کاربر باز میشه. بذارید یک مثال بزنم شما مگا پست نوشتید و اصولا این توضیحات طولانی است حتی اگر برای ان صفحه منو های استیکی تعریف کرده باشید و مشتری هر قسمتی که دوست داره با کلیک بر روی منو سریع صفحه اسکرول میشه به ان پاراگراف . اما ممکنه بازم کاربر حوصله نکنه بخونه وقتی کاربر میخواهد صفحه رو ببندد و یا در اخر همان مقاله بهش بگین ok ما به خاطر اینکه شما به یک جمع بندی نهایی برسید در 1 دقیقه یا n دقیق ویدیو آماده کردیم که خلاصه مهمترین نکات در باره این محصول گفته به صورت وب پیج است را به شما نشان میدهیم. این مورد در جملات سخت که سعی در سئو کلمه کلیدی دارید میتونه موثر باشه چرا ؟ اینم براتون مثال میزنم ورزش کارها در المپیک بسیار به هم نزدیک هستیند و چندین سال برای گرفتن بهترین مدال زندگیشون تلاش میکنن الان که شانه به شانه هم هستند اگر کسی دوپینگ بکنه پس احتمال بردنش بیشتر میشه ( پیشنهاد ویژه) .
3-2 حالت چک لیست: میتونه خیلی ساده تر باشد شما از مگا پست خودتون به جای انکه خلاصه ویدیو بسیازید یک محتوای متنی که در ان مهمترین قسمتها رو به صورت چک لیست توضیح می دهید به صورت وب پیج.
4-نمایش کل محتوا به صورت pdf: یکی از مواردی که تو مگا پست جدیدا باب شده مقاله رو به صورت pdf در می اورند یعنی همان محتوای متنی را به شکل pdf در میاورند در ازای گرفتن ایمیل این حالت مزیتی که داره محتوا به صورت وب پیج نیست و شما هر موقع که بخواهید میتونید آن pdf را مشاهده کنید در صورتی که در حالت وب پیج امکان دسرسی به ان تنها در سایت است. البته باید هواستان باشه محتوای تکراری به وجود نیاد به صورت ناخاسته که این مورد با رعایت نکاتی از دوبلیکیت کانت محتوا جلوگیری می شود.
5-قفل محتوا ( به دام انداختن )
در این روش با استفاده از پاپ اپ انجام می شود ابتدا بازدید کننده در حال خواندن محتوای است و یا در حال چرخ زدن در سایت است سپس طبق زمانی که ما تایین می کنیم تمام صفحه قفل شده و بدون دکمه خروج و کاربر برا ی درامدن از این وضعیت بد مجبور بشه ایمیل خودشو وارد کنه تا این پنجره از بین بره حالا اینکه کاربر چه عکس عملی نشان میدهد در کاربران مختلف متفاوت است که شما باید با تست های مختلف به نتیجه برسید توصیه می کنیم اگر محتوای جذاب نمی نویسید اصلا همیچین کاری را انجام ندهید.
6-محصول رایگان مجازی
یکی از بهترین روشها محصول رایگان است فرض کنید یک محصولی یا نرم افزاری در سایت به فروش می رسانید و توضیحاتی هم براش امده کرده اید وقیمت کمی هم تایین کرده اید ولی زیر محصول نوشته اید در صورتی که قصد خرید محصول رادارید بعد از ثبت نام شما محصول به صورت رایگان در امده و شما می توانید ان را دانلود کنید حالا اگر محصول فیزیکی بود که باید فیذیکی بفرستید که معمولا همچبن اتفاقی خیلی کم پیش میاد چون بحث هزینه هاش هم هست . به عنوان مثال شما یک دستگاه تردمیل دارید و عنوان می کنید نیاز بدون اینکه این دستگاه رو خرید بزنید میتونید با ثبت نام در سایت اموزش استفاده از این وسیله ورزشی را دانلود کنید. اگر کاربر هنوز تصمیمش قطعی نشده و شک داره در خریدش با دیدن این اموزش احتمال داره که این محصول خریداری کنه اگر همون دستگاهی باشد که دنبالش هست و قیمت مناسبی نسبت به دیگر برندها دارد.
نکات مهم در جذب کاربران
1-این نکته باید رعایت کنید شما با تست های زیاد به یک نتیجه برسید که مخاطب شما در کجا و کی پیشنهاد بهش ارائه بدید و تمامی موارد بالا که مثال زدم میتونه تغییراتی داشته باشه و شاید شما طرح خلاق تری برای ان پیدا کنید.
2-اگر ویدیو نمی توانید درست کنید pdf درست کنید .
3-از کجا بفهمیم برای کدام مقالات پیشنهاد ویژه درست کنیم: از روی گوگل آنالاتیکس و گوگل وب مستر تولز چون در ان جا بهترین صفحات و تعداد بازدی مشخص است.
4-در هر پاپ اپ که درست می کنید دکمه خروج را طراحی کنید. که بحث تجربه کاربری را رعایت کرده باشید.بهتر است پاپ اپ ها چند ثانیه بعد از لود شدن صفحه باشد تا در صورت ورود ربات موتورهای جستجو به مشکل نخورید.
دیدگاهتان را بنویسید